zondag 20 juni 2010

Even bijpraten: deel 4

Mirjam weer vol goede moed aan de slag het laatste jaar. Het eerste semester van dit jaar is waarschijnlijk het zwaarste van de hele opleiding. Veel stage lopen en tegelijkertijd allerlei essays schrijven, en praktijk testen. Dus je begrijpt het druk druk; ze loopt hier rond met oogkleppen voor en compleet gefocust op de studie en zo moet het ook. Nog even 4 weekjes doorhalen en het is vakantie en als het goed is zit de eerste helft van het jaar erop. En tot nu toe is alles nog gehaald met klinkende letters en bij voegingen.
Wel begint al deze stress zijn vruchten af te werpen het haar wordt namelijk langzaamaan steeds grijzer en de groeven worden dieper, maar ja en likje verf en even goed smeren en je loopt er weer 10 jaar jonger bij. 27 dus, want we hebben ondertussen ook haar 37ste verjaardag gevierd, Dit was dolle pret. Mirjam de hele dag leren en dan s’avonds aan het werk. Uiteraard zijn we weer creabea geweest met een geweldige lieveheersbeestjes taart (nou ja een beest, maar zonder s klinkt het zo raar). Calorieen te over ongeveer 1 kilo boter en vol met chocola, maar ja obesitas is in, meer dan de helft van de wereldbevolking heeft, en dan doen we toch gewoon lekker mee.
Nou dat viel toch mee hebben we mirjam gecoverd van februari tot eind mei. Volgens mij kan mijn stukje nog veel sneller, maar dat doen we later wel.

Mirjam heeft als we dit schrijven haar examens achter de rug en zit nu nog anderhalve week te zweten, want dan komen alle uitslagen pas. Duimen maar.

Het voetbal is uiteraard begonnen Nederland heeft gewonnen in een slechte wedstrijd, maar dat mag de pret niet drukken. Gelukkig heb ik nog een ijzer in het vuur The all whites, niet dat ik verwacht dat ze ver komen, maar het is altijd prettig om je kansen te spreiden. Veel kijkplezier gewenst van onze kant.

Hoe gaat het nu verder met mij prima, nog steeds lekker aan het werk in het middlemore. We zijn afgelopen week net verhuisd naar een helemaal nieuwe afdeling in een nieuw gebouw. Allemaal nieuw en ruim opgezet. Even onze draai weer vinden en met name alle dingen weer vinden en dan loopt dat vast weer als een trein. Verder heb ik eind vorig jaar een allergie ontwikkeld, maar waar voor? Geen idee, wel vervelend met een loopneus als een lekkend kraan. En erg veel niezen; hopen dat ik er over 37 jaar maar weer over heen groei.
Daarnaast heb ik mij ontwikkeld tot een echte ster golfspeler op de WII, doe ik toch nog wat aan sport. Verder wat grijzer en wat ouder, maar al met al erg goed.

Volgens mij heb ik nu alles wel besproken en hebben we de afgelopen 4.5 maanden in een blog gestopt. Ik heb begrip voor een ieder, die dit niet leest. Het is wel heel veel en voor ons is het ook bedoeld als een soort van dagboek.
Koen is jarig! En dit jaar een vulkaantaart voor hem.
South Auckland Midwifery Group 2010
En nu al weer 37 jaar. Met een ladybug en jawel Marten is dit keer creabea geweest!

Lang zal ze leven gezongen begeleid door Toon op gitaar :-)


Verjaardagsfeestje bij Kiley! En lekker eten!


Hieronder: Omana regional park


En natuurlijk het rugby seizoen is weer gstart. En dus 'moeten' Niek en Koen aan de bak.

Geen opmerkingen: